אשכול יזמות

אשכול יזמות
"יזמות הינה אחד מכישורי המפתח של האדם בחברה הפוסט-מודרנית, בה תפקידי מפתח בתעשייה ובחברה דורשים מן האדם לגלות יכולת מדעית וטכנולוגית, עצמאות מחשבתית, יצירתיות, חדשנות ונטילת אחריות" – סטף ורטהיימר.

 

חינוך ליזמות מזמן התנסויות לימודיות וחברתיות המאפשרות לתלמידים:
• זיהוי בעיות והזדמנויות;
• הצבת מטרות;
• תכנון פרויקטים;
• עבודת צוות בביצוע הפרויקט;
• שיווק הרעיון היזמי
התהליך היזמי מפתח מגוון מיומנויות חשיבה וכישורי מנהיגות, מקדם הישגים לימודיים גבוהים ומטפח אחריות כלפי החברה והסביבה.
השיעורים באשכול זה עוסקים בפיתוח היצירתיות של הלומדים באמצעות מגוון תחומים אמנותיים וכן בטיפוח חשיבה לוגית, חשיבה יזמית וחשיבה יצירתית.

 

להלן דוגמאות לשיעורים באשכול: 

 

פיתוח חשיבה מתמטית

 

תכנית הלימודים עוסקת בנושאים ומושגים בתחום של העשרה וחשיבה מתמטית. התלמידים לומדים נושאים מגוונים כגון: סטטיסטיקה, הסתברות,  התנהגות משוואות, סדרות חשבוניות והנסיות, תורת הקבוצות ועוד.  תהליכי ההוראה כוללים הרצאות, ניסויים באמצעות עזרים ומשחקים מתמטיים, משחקים ופעילויות ממוחשבות ועוד. במהלך הלמידה אנו מתמקדים ביצירת חוויות הצלחה ופיתוח תחושת המסוגלות והאמונה  של כל תלמיד בעצמו ביכולותיו.  

 

אומנות שימושית יזמית

 

בשיעורי האומנות השימושית התלמידים חוקרים בעיות מתחומים שונים בעולמם כגון: הבית והמשפחה, ספורט ותנועה, שעות הפנאי ועוד. התלמידים מזהים צורך (למשל: ייצור מנשא לבקבוק מים ברכיבה על אופניים), התלמידים יוצרים את המוצרים שפיתחו  ממגוון חומרים זמינים כגון: פימו, חימר, חרוזים, צמר ועוד. ואחר כך התלמידים מציגים את הרעיונות היזמיים והתוצרים שלהם בפני קהלי יעד שונים. בתהליך היצירה התלמידים מפתחים את המיומנויות המוטוריות שלהם, את הדמיון והיצירתיות.

 

פיתוח יצירתיות בצילום וקולנוע

 

השיעור יכשיר את התלמידים בצילום סטילס וצילום וידאו ככלים לביטוי יצירתי. התלמידים יערכו את הצילומים שצילמו באמצעות כלי גרפיקה ממוחשבת, יצפו בסרטי אנימציה לילדים וישוחחו על אמצעים ויזואליים-אמנותיים.

 

קוד (מדעי המחשב) ורובוטיקה 

 

השיעור משלב מושגים ומיומנויות מתחומי ההנדסה והתוכנה. התלמידים יכירו את סביבת התכנות, יכתבו תכניות בשפת קוד יתרגלו מיומנויות  חשיבה לוגית-אלגוריתמית ויתנסו בהפעלת רובוט. הבנת אופן הפעולה של הטכנולוגיה וטיפוח היכולת לפתח פתרונות לצורכי האדם באמצעות טכנולוגיה הם חלק מהותי מהכשרת הלומדים לתפקוד מיטבי במאה ה- 21. 

 

כתיבה יצירתית

 

השיעור כתיבה יצירתית מטפח את יכולות הכתיבה והשפה של התלמידים באמצעות כתיבת סיפורים ושירים. התלמידים יאזינו לסיפורים, יקראו יצירות ילדים מתקופות שונות וממקומות שונים בעולם ויכתבו יצירות משלהם.