אשכול מנהיגות

אשכול מנהיגות
המפתח להצלחת החזון היזמי הינו יכולתו של היזם לגייס ולהנהיג אנשים ולעבוד בצוות להשגת המטרה המשותפת. אשכול מנהיגות עוסק בטיפוח המנהיגות האישית והכישורים החברתיים של כל תלמיד. השיעורים באשכול כוללים סדנאות אתגר אישי, אתגר קבוצתי, טיפוח כישורי פרזנטציה ועוד.

 

להלן דוגמאות לשיעורים באשכול:

 

מנהיגות באמצעות תאטרון

 

סדנת המנהיגות באמצעות תיאטרון מתמקדת  בפיתוח יכולות לתקשורת בין אישית, שיתוף פעולה ויכולות לעבודה בצוות. בסדנה התלמידים מתנסים במגוון מצבים משחקיים של שיתוף פעולה ודנים  בחשיבותה של התקשורת הבין אישית. התלמידים מעלים מחזות ומתנסים בשלל מיומנויות של משחק על הבמה, פיתוח ביטחון עצמי ופיתוח יכולות ביטוי בעל פה.

 

חינוך למעורבות חברתית

 

אנו מאמינים שמנהיגים הינם בעלי רמת מעורבות ואכפתיות גבוהה כלפי החברה והסביבה. לכן אנו מעודדים את התלמידים להתנסות  באקטיביזם חברתי ובפעילויות חברתיות ואזרחיות משמעותיות. בשיעור זה התלמידים רוכשים כלים ניהוליים, כלים לניהול וייזום פרויקטים חברתיים, מבינים את החשיבות של תכנון אסטרטגי, מתרגלים שיווק ופרסום של מיזמים חברתיים, וכן מתנסים הלכה למעשה בניהול קונפליקטים ופתרון משברים.

 

פיתוח כישורי מנהיגות

 

התכנית מיישמת את תפיסת הפסיכולוגיה החיובית במטרה לחזק את הכוחות של התלמידים ולאפשר להם לפתח אסטרטגיות  להתמודד  ולהסתגל למציאויות מגוונות. בשיעורים התלמידים מתנסים במשחקי מנהיגות שונים המחזקים את תפיסות העצמי , המסוגלות ותחושת הערך העצמי שלהם וכן את יכולותיהם בוויסות וניהול רגשות.

 

דיבור בציבור ודיבייט

 

מטרת השעורים היא לבנות אצל התלמידים כושר התבטאות בעל פה, המגובה בביטחון עצמי ויכולת דיבור בלחץ זמן. בנוסף, מסייעים השעורים בפיתוח הבחנה בין עיקר וטפל, כושר ניתוח וחשיבה ביקורתית תוך  פיתוח טכניקות להצגת טענות , וכן לימוד אסטרטגיות לשיח "יעיל" ושכנוע אקטיבי. בדיבייטים התלמידים מתנסים בניהול דיון מובנה בדילמות וסוגיות חברתיות מהותיות ורלבנטיות. התלמידים חוקרים את הנושא ומתדיינים תוך ניהול שיח תרבותי.